ETAP DRUGI
Następuje demontaż samochodu tzw. modułowy; poszczególne elementy po stwierdzeniu, że nadają się do powtórnego wykorzystania (sprzedaży) trafiają do odpowiednich działów:
- oblachowania; odzyskiwane są tam: drzwi, pokrywy silnika i bagażnika, szyby drzwiowe i karoseryjne, zderzaki, koła.
- ogólnego: tapicerka, elementy zawieszenia, układu hamulcowego, chłodniczego, elektrycznego, elektronicznego itp.
- silników; składowane są tam silniki przeznaczone do sprzedania na części lub w całości, ich osprzęt, oraz układy przeniesienia napędu.
ETAP TRZECI
Pozostałości po wstępnym demontażu, które ze względu na zły stan techniczny lub braku na nie popytu nie są przeznaczone do powtórnego wykorzystania jako części zamienne, trafiają na stanowiska na których następuje oddzielenie od nadwozia dużych elementów, elementów gumowych, z tworzyw sztucznych i zawierających szkło.
Metale żelazne i nieżelazne po ich uprzednim przesortowaniu trafiają do hut, oleje i smary do rafinerii, akumulatory do specjalistycznego zakładu, w którym po zneutralizowaniu elektrolitu odzyskuje się ołów i polipropylen służący do produkcji między innymi nowych akumulatorów; stłuczka szklana dostarczana jest do huty szkła; guma (kauczuk syntetyczny) do cementowni, w której następuje jej spalenie w warunkach ekologicznych (w odpowiednio wysokiej temperaturze).
Niektóre rodzaje tworzyw sztucznych udaje się wykorzystać do produkcji materiałów w stosunku, do których nie ma zbyt wysokich wymagań jakościowych i wytrzymałościowych. Nadwozie pojazdu z niewielkimi elementami z tworzyw sztucznych, tapicerką i domieszkami różnych metali zostaje sprasowane w zgniatarce (prasie hydraulicznej). Następnie tak powstająca "kostka" jest przewożona do specjalnego młyna przemysłowego (strzępiarki) gdzie następuje raz jeszcze dokładna selekcja drobnych kawałków metali i zanieczyszczeń.